Viikkotapahtumat

Vuoden 2024 ohjelma

Jäsentapaamiset tiistaisin

Tiistaitapaamiset toteutetaan kulloinkin voimassa olevia viranomaisten kokoontumismääräyksiä noudattaen.

Peruutukset, muutokset tai lisäykset ohjelmaan ovat mahdollisia.

Seuraa yhdistyksen tiedotteita ja nettisivuja www.matinkyla.senioriyhdistys.fi sekä tiedotusvälineitä.

Jäsentapaamiset ovat tiistaisin Matinkylän monitoimitalossa, ovet avataan klo 12. Alla mainitut ohjelmat alkavat teatterisalissa klo 13.00. Tilaisuuksissa noudatetaan turvatoimia. Jäsentapaamisia voi seurata myös tietokoneen tai mobiililaitteen avulla etäyhteydellä kotona. Viikkotapahtumissa, retkillä ja museokäynneillä suositellaan käytettäväksi nimikorttia.

Alla liittymislinkki.

Tällä linkillä pääsee tiistaisin seuraamaan jäsentapaamisissa pidettäviä esitelmiä. Lähetys avautuu tiistaisin noin klo 12.45. Kannattaa kuitenkin varautua siihen, että joskus tekniset ongelmat voivat estää lähetyksen. Linkki avaa yhteyden automaattisesti tietokoneen selainohjelmaa käyttäen. Tietokoneelle ei tarvitse asentaa Teams-ohjelmaa.

Sinun pitää ensin ladata laitteellesi Teams-sovellus laitteesi sovelluskaupasta, jos aiot seurata esitystä älypuhelimella tai tabletilla.

Runsas osallistujajoukko Matinkylän senioreita rantakahvilassa 30.5.2023
Matinkylän Monitoimitaloon mahtuu runsaat 150 kuuntelijaa
Viikkotapahtumat tiistaisin aloitetaan kahvittelulla kello 12. Reijo Vainio näyttää, että miehetkin voivat osallistua tarjoiluun

Toukokuu 2024 tiistaisin

7.5. Toimittaja Rauli Virtanen kertoo työstään

14.5. EU-vaalit 2024: Mitä on pelissä?

Tiedottaja Hannariikka Nieminen, Euroopan komission Suomen edustusto

21.5. Tietokirjailija, tohtori Riku Keski-Rauska: Kasvonsa peittänyt mies - Juha Vikatmaan elämä. Kirjoja myynnissä.

28.5. Kevätkauden päätös

Elokuu 2024

22.8. torstaina: Konsertti, Lyceumklubi, Rauhankatu 7 E 5, Helsinki. Angelika Klas ja Seppo Hovi: Sevillasta Cherbourgiin – oopperasta ja operetista svengiin

Syyskuu 2024 tiistaisin

3.9. Tekoäly ja kyberturvallisuus. Kansanedustaja, kyberturvallisuusasiantuntija Jarno Limnell

10.9. Uutisankkuri (eläkkeellä) Matti Rönkä kertoo uutisten tekemisestä ja kirjastaan. Kirjoja myynnissä

11.9. keskiviikkona Vierailu Matinkylän uudessa lukiossa

17.9. Esitys sisältää alustuksen noin 15 min. ja tanssielokuvan ”Omasi, rakkani”, noin 30 min. Tiina Lindforsin tanssielokuva perustuu Ulla Tikkasen väitöskirjaan OMAISHOIDON ARKI.

18.9. Museovierailu Sinebrychoffin taidemuseo klo 14.15, Jacopo Bassano -Venetsian renessanssimestari, opastus

24.9. Espoon ja Suomen linnut. Biologi, Tapiolan kansallisten seniorien puheenjohtaja Ismo Nuuja

27.9. perjantaina Suomen Kansallisteatteri, pieni näyttämö: Kurjet-näytelmä

Lokakuu 2024 tiistaisin

1.10. Oma Säästöpankki pitää esityksen ja tarjoaa pullakahvit

8.10. Kiinteistömarkkinat nyt ja tulevaisuudessa – sijoittajan näkökulma

Juhani Reen Chairman of The Board

15.10. Ei jäsentilaisuutta, Monitoimitalo suljettu

22.10. Suomen ydinvoiman historia ja uraanin hankinta. DI Ilkka Mikkola

Esityksen jälkeen Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous

29.10. Mäkkylän dynamiittiryöstö. Kirjailija, Matinkylän seniorien jäsen Mirjam Nordström esittelee osan uudesta kirjastaan KAPINA SORTOVALLAN AIKANA. Kirjan kustantaja on luvannut tarjota kirjan julkistamistilaisuuden kahvit ja pullat. Kirjoja myynnissä.

Marraskuu 2024 tiistaisin

5.11. Uusien jäsenten perehdytystilaisuus klo 11.00

Mielen huolto, psykologi Pirkko Lahti

12.11.  Senioriliikunnasta terveyttä ja hyvinvointia Espoossa.

Puhujana Espoon kaupungin liikuntapalveluiden edustaja, nimi varmentuu myöhemmin.

19.11. Paula Pöntynen ja Mirja Hirvijärvi Espoon Reumayhdistys: Yhdistyksen esittely sekä kokemustietoa tekonivelleikkauksista ja tekonivelten kanssa elämisestä.

26.11. Ikäihmisten asemasta ja oikeuksista, Tuulikki Petäjäniemi

Joulukuu 2024 tiistaisin

3.12. Olipa kerran kaupungintalo. Toimittaja (eläkkeellä) Mauritz Hellström kertoo Espoon kaupungintalon purkamisen värikkäistä vaiheista. Hellströmillä on valmisteilla asiasta kirja.

10.12.  Miksi pankissa olevia rahojasi valvotaan aiempaa enemmän?

KTM Villeveikka Koivumaa, Euroopan keskuspankin ex pankkivalvoja

17.12. Yhdistyksen joulujuhla