Tiedote syksyn toiminnasta 2020

Matinkylän seniorien hallitus on päättänyt, että tiistaipäivien jäsentilaisuudet monitoimitalossa toteutetaan aiemmin lähetettyä ohjelmaa noudattaen 1.9.2020 alkaen. Viranomaisohjeiden mukaisia turvatoimia on noudatettava sisään tultaessa ja monitoimitalon kaikissa tiloissa. Turvatoimet on esitetty jäljempänä. Hallitus painottaa, että jokaisen tulee harkita huolellisesti oma osallistumispäätöksensä.

Jäsentilaisuuksien aikataulu

-          Monitoimitalon ovet avataan tiistaisin klo 12.15

-          Kahvitarjoilua ei järjestetä mutta oleskelutiloissa voi seurustella ja odottaa ohjelman alkua turvatoimia noudattaen

-          Ohjelma tai esitys teatterisalissa alkaa perinteiseen tapaan klo 13.00.

Turvatoimet jäsentilaisuuksissa

-          Tilaisuuksiin voi tulla vain oireettomana koronasairauteen viittaavien epäilyjen osalta.

-          Ulkomaanmatkan jälkeen suositellaan 14 vrk taukoa osallistumisten osalta.

-          Viranomaisten suosittamia turvavälejä ja käsihygieniaa noudatetaan tilaisuudessa, sinne saavuttaessa ja sieltä poistuttaessa.

-          Oma kasvomaski mukaan. Hallitus suosittelee painokkaasti oman maskin käyttöä. Se laitetaan kasvoille jo ennen monitoimitaloon saapumista ja sitä käytetään koko ajan monitoimitalossa.

-          Jokaisella tulee olla maski käytössä monitoimitalon jäsentilaisuuksissa, ellei siihen ole henkilökohtaista terveydellistä estettä. Yhdistys on varautunut antamaan yhden kertakäyttömaskin sisääntulossa niille, joilta oma maski on unohtunut.

-          Ilmoittautuminen tapahtuu ilmoittautumispisteessä sisään tultaessa turvavälejä noudattaen. Siellä kirjuri merkitsee saapuneiden nimet rekisteriin. Tämä on viranomaisten edellyttämä varotoimi.

-          Kenkäsuojuksia ei käytetä.

-          Käsidesiä on tarjolla useassa paikassa käsihygienian varmistamiseksi.

-          Teatterisalin turvavälit varmistetaan istumalla joka toisella katsomon punaisella tuolilla, yhdessä asuvat pariskunnat voivat istua vierekkäin. Lisätuoleja sijoitetaan alatason lattialle harvakseltaan. Näillä välttämättömillä turvajärjestelyillä teatterisaliin mahtuu normaalia vähemmän senioreita, noin 70 henkeä. Enempää henkilöitä saliin ei voida ottaa.

-          Koronasovellus (Koronavilkku) suositellaan ladattavaksi puhelimeen heti, kun se on saatavilla.

Esitysten seuraaminen etäyhteydellä

Hallitus pyrkii siihen, että jäsentilaisuuksien esitelmien (ei avajaisten) seuraaminen olisi mahdollista myös kotona tietokoneella tai älylaitteella internetin kautta. Asiasta lähetetään ohjeita sähköpostitse. Selvitetään myös mahdollisuutta näyttää esitykset livenä monitoimitalon hallin TV-ruudulta.

Peruutetut kerhot syyskaudella: Digi-, laulu-, lounas- ja taidekerho sekä yleistiedon kerho.

Pelikerho ja käsityökerho kokoontuvat monitoimitalossa torstaisin klo 10.00 alkaen edellä esitettyjä turvatoimia noudattaen. Kerhoihin osallistujat kirjataan muistiin jokaisessa kerhotapaamisessa. Sauvakävelykerho kokoontuu maanantaisin Espoon kaupungin ilmoittamalla tavalla.

Retki Tampereelle Vapriikkiin on peruutettu. Kotkan ja Suomenlinnan retket toteutuvat.

Syyskauden avajaiset 1.9.2020 sisältää musiikkiesityksen, esiintyjänä Eino Grön.

Hyvää ja turvallista syksyä toivottaa

Matinkylän seniorit ry

Ajanvietettä karanteeniaikana, hyviä linkkejä :

Me "karanteenin omaisissa olosuhteissa" elävät seniorit saatamme kaivata mielekästä ajankulua. Oheisessa linkkilistassa on sinulle vihjeitä netin tarjoamista ajankäytön mahdollisuuksista. Niitä voit hyödyntää kotisohvan turvallisessa sylissä. Jos sinulla on kiinnostavia linkkivinkkejä, kerro niistä meille. Lisäämme ne listaan.