Tiedote kevätkauden 2021 toiminnasta

Kevätkaudella 2021 koronaepidemia tulee rajoittamaan yhdistyksemme toimintaa, siksi ohjelmaan on suunniteltu tapahtumia normaalia vähemmän. Tämänhetkiset määräykset estävät kokoontumiset 10.1.2021 asti. Sen jälkeistä tilannetta emme vielä tiedä. Jäsentilaisuudet monitoimitalolla on alustavasti suunniteltu alkamaan tiistaina 12.1.2021. Jos rajoitustoimia jatketaan sitä pitemmälle, siirtyy tapaamisten alku myöhemmäksi. Seuratkaa yhdistyksen tiedotteita ja nettisivuja sekä tiedotusvälineitä. Kun jäsentapaamiset ovat taas mahdollisia, niiden osallistujamäärää rajoitetaan ja noudatetaan turvatoimia viranomaisten kulloistenkin määräysten ja ohjeiden mukaisesti. Tarkemmat tiedot suunnitellusta toiminnasta ovat liitteessä ”Kevätkauden 2021 ohjelma”.

Jäsentilaisuudet tiistaisin

Rajoitusmääräysten salliessa jäsentilaisuudet pidetään tiistaisin monitoimitalossa, tiedot esityksistä löytyvät liitteestä. Turvatoimia noudatetaan sisään tultaessa sekä monitoimitalon kaikissa tiloissa. Hallitus painottaa, että jokaisen tulee harkita huolellisesti oma osallistumispäätöksensä.

Jäsentilaisuuksien aikataulu

-          Monitoimitalon ovet avataan tiistaisin klo 12.15.

-          Kahvitarjoilua ei järjestetä, mutta oleskelutiloissa voi seurustella ja odottaa ohjelman alkua turvatoimia noudattaen.

-          Ohjelma tai esitys teatterisalissa alkaa klo 13.00.

Turvatoimet jäsentilaisuuksissa

-          Tilaisuuksiin voi tulla vain oireettomana. Koronaan viittaavien oireiden ilmetessä tai koronalle altistuneena tilaisuuksiin ei saa tulla. Silloin kannattaa mennä koronatestiin.

-          Ulkomaanmatkan jälkeen suositellaan 14 vrk taukoa osallistumisten osalta.

-          Viranomaisten suosittamia turvavälejä pidetään tilaisuudessa, sinne saavuttaessa ja sieltä poistuttaessa.

-          Sallittu enimmäismäärä henkilöitä käytössämme olevissa tiloissa määräytyy kulloinkin voimassa olevien viranomaismääräysten ja -ohjeiden mukaisesti.

-          Oma kasvomaski mukaan. Hallitus suosittelee painokkaasti oman maskin käyttöä. Maski laitetaan kasvoille jo ennen monitoimitaloon saapumista ja sitä käytetään koko ajan monitoimitalossa, ellei siihen ole henkilökohtaista terveydellistä estettä. Yhdistys on varautunut antamaan yhden kertakäyttömaskin sisääntulossa niille, joilta oma maski on unohtunut.

-          Ilmoittautuminen tapahtuu ilmoittautumispisteessä sisään tultaessa turvavälejä noudattaen. Siellä kirjuri merkitsee saapuneiden nimet rekisteriin.

-          Käsidesiä on tarjolla useassa paikassa käsihygienian varmistamiseksi ja muutenkin noudatetaan hyvää käsihygieniaa.

-          Koronavilkku-sovellus suositellaan ladattavaksi puhelimeen.

Esitysten seuraaminen etäyhteydellä

Hallitus pyrkii siihen, että jäsentilaisuuksien esitelmien seuraaminen olisi mahdollista myös kotona tietokoneella tai mobiililaitteella. Viikoittain vaihtuva linkki lähetetään jäsenille sähköpostitse.

Kerhot, kulttuuritapahtumat, retket ja matkat

Otsikossa mainittujen tapahtumien tiedot löytyvät liitteestä Kevätkauden 2021 ohjelma

Hyvää ja turvallista vuotta 2021 toivottaa

Matinkylän seniorit ry

Ajanvietettä karanteeniaikana, hyviä linkkejä :

Me "karanteenin omaisissa olosuhteissa" elävät seniorit saatamme kaivata mielekästä ajankulua. Oheisessa linkkilistassa on sinulle vihjeitä netin tarjoamista ajankäytön mahdollisuuksista. Niitä voit hyödyntää kotisohvan turvallisessa sylissä. Jos sinulla on kiinnostavia linkkivinkkejä, kerro niistä meille. Lisäämme ne listaan.