Viikkotapahtumat

Kevätkauden 2021 ohjelma

Jäsentapaamiset

Kevätkauden tiistaitapaamiset toteutetaan kulloinkin voimassa olevia viranomaisten kokoontumismääräyksiä noudattaen.

Peruutukset, muutokset tai lisäykset ohjelmaan ovat mahdollisia.

Seuraa yhdistyksen tiedotteita ja nettisivuja www.matinkyla.senioriyhdistys.fi sekä tiedotusvälineitä.

Määräysten salliessa jäsentapaamiset ovat tiistaisin Matinkylän monitoimitalossa, ovet avataan klo 12.15. Tapaamisissa ei ole kahvitarjoilua. Alla mainitut ohjelmat alkavat teatterisalissa klo 13.00. Poikkeuksena on tiistai 23.2., jolloin ei ole jäsentapaamista. Tilaisuuksissa noudatetaan turvatoimia. Jäsentapaamisia voi seurata myös tietokoneen tai mobiililaitteen avulla etäyhteydellä kotona. Sitä varten jäsenille lähetetään viikoittain sähköpostitse liittymislinkki.

Tammikuu 2021
PERUUTETTU 12.1. Matinkylän tarina Mikko Peltokorven silmin, puheenjohtaja Mikko                      Peltokorpi
PERUUTETTU 19.1. Eläkeläisenä Espoossa osa 1/5, aihe tarkentuu myöhemmin.
PERUUTETTU 26.1. Esityksen aihe ja esiintyjä ilmoitetaan myöhemmin.

Helmikuu 2021
2.2.   Ihminen ja  eläinten hyvinvointi. Miten kuluttaja voi huomioida eläinten             hyvinvointia ruokaostoksilla? Satu Raussi, FT, johtava asiantuntija sekä             Tiina Kauppinen, FT,erityisasiantuntija, Eläinten hyvinvointikeskus
9.2.   Ilkka Suomisen elämä.Sinä osaat, sinä pystyt.Fil.tri Riku Keski-Rauska.
16.2. Eläkeläisenä Espoossa osa 2, aihe tarkentuu myöhemmin.
23.2. Ei jäsentilaisuutta.

Maaliskuu 2021

2.3. Espoon vanhat puutarhat, valokuvaaja Ritva Tuomi
        Lisäksi Espoon puutarhayhdistys esittäytyy, puheenjohtaja Pirjo Pyösti
9.3. Yhdistyksen varsinainen kevätkokous
16.3.Eläkeläisenä Espoossa osa 3, aihe tarkentuu myöhemmin.
23.3.Suomen tien välirauhasta Euroopan unioniin. Ensimmäinen                                   vuosikymmen eurooppalaisissa pöydissä. Puhujana Erkki Liikanen
31.3. 1991- Mustien joutsenten vuosi. Hallituksen puheenjohtaja,                                  ent.pääministeri  Esko Aho puhuu uusimman kirjansa pohjalta.

Huhtikuu 2021

6.4.   Espoon toimittajan silmin, toimittaja Anna Takala, Helsingin Sanomat
13.4. Arvioita Venäjän kehityksestä, suurlähettiläs Rene Nyberg

20.4. Perinnekuppaus, lääkäri Anumari Karlsson

27.4. Espoon seurakuntayhtymän ja Espoon seurakuntien tulevaisuus                         talouden ja toiminnan näkökulmista, hallintojohtaja Risto Hämäläinen

Toukokuu 2021

4.5.  Eduskunnan naiset. Pertti J. Rosila, Eduskunnan eläkkeellä oleva                        talouspäällikkö.
11.5. Eläkeläisenä Espoossa osa 4, aihe tarkentuu myöhemmin.
18.5. Liikunnan merkitys ikäihmisille, esiintyjä Espoon liikuntapalveluista.

25.5. Kevään päätöstapahtuma

Eino Grön esiintymässä syksyn avajaisissa 1.9.2020